שיתוף

האם מגיע החזר לאישה אחרי לידה?
נשים רבות אחרי לידה עוסקות בשאלה האם הן זכאיות לממש הטבת נקודות זיכוי? בין כל נקודות הזיכוי והטבות מס הכנסה, נכללות גם נשים לאחר לידה. אישה שילדה זכאית למעשה למימוש של חצי נקודת זיכוי עבור הרך הנולד. הזיכוי מתייחס לשנת הלידה. לצורך העניין, יולדת אשר ילדה בסוף השנה ואינה חוזרת לעבוד במקום העבודה, תגלה לרוב כי מעסיקה שכח לעדכן את זכויותיה. מכאן שעליה לבדוק ולנסות לממש את זכאותה להחזר מס רטרואקטיבית. לעיתים אנו מגלים כי שילוב השכר ודמי הלידה הביא לכך שלא נוכה מספיק מס הכנסה באותה שנה, ולכן מומלץ במקרים כאלו לבצע את הבדיקה דרך יועץ מס שיידע למנוע פניה למס הכנסה במקרה של חוב פוטנציאלי. יש לציין כי חוק מס ההכנסה יתייחס רק לדוח אחד אשר יוצג בפועל עבור בן זוג אחד מבין השניים אשר כולל את הכנסות שני בני הזוג. למעשה לא יהיה ניתן להגיש דוח לכל בן זוג בנפרד. הגשת דוחות בנפרד, תתרחש רק במידה ובני הזוג אינם נשואים או הגשת בקשות החזרי מס על שנים בהם לא היו נשואים.
קראו עוד על נקודות זיכוי להורים

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>


אם אני שכיר שרוצה להפוך עצמאי?
השאלה הנוספת היא שכירים שרוצים להפוך לעצמאים ומאידך אנשים הנשואים לעצמאיים. כיצד יוכלו לממש את ההטבה אם בכלל? חשוב לציין כי עצמאי המגיש דיווח שנתי באמצעות רואה החשבון יכול לבקש ממנו להגיש דוח בהתחשב לימים בהם היה שכיר. יש להמציא טופס 106 ולצרף ריכוז של משכורות של שני בני הזוג. אישורי ביטוח לאומי נוכח אבטלה, לידה, קופות גמל, ביטוח חיים ואפילו פעילות ניירות ערך, תספקנה את כל הקריטריונים להגשת בקשה על פי חוק. כאמור, גם תרומות מידי מוסדות המוכרים על פי חוק מס הכנסה, יחשבו כהחזר עדכני. יש להשיג את הקבלות לאותן תרומות והן תשמשנה אסמכתאות בזמן אמת.


להגיש החזר מס לבד או דרך איש מקצוע??
כאשר שואלים באשר להגשת בקשה להחזר מס באופן עצמאי, האמירה היא כי תמיד אפשר לנסות ומאידך יש מצבים בהם ראוי ואף רצוי להיעזר באיש מקצוע מבין ומהימן. לרוב, הגשת דוח החזר מס שאינו מדויק, יכול לייצר חלילה מצב בו אתם נמצאים כחייבים. אולם, כאשר תעשו פעולה זו עם איש מקצוע (רואה חשבון או יועץ מס), תוכלו לבטל על הסף סיכון זה ובעל המקצוע יגיש את המסמכים רק ביודעו כי ההחזר יתקבל כמקסימאלי. רצוי ואף חשוב שלא להסתכן באמצעות שיטת עשה זאת בעצמך. הזול עלול לעלות לכם יקר.


כיצד ניתן לקבל את כספי ההחזר ומה באשר לתיאומי מס אם בכלל?
מרגע היוודע כי הצלחתם להשיג החזר מס המגיע לכם על פי חוק, יועבר הסכום לחשבון הבנק. חשוב לציין כי העמלה הנגזרת נוכח הבדיקה המקצועית, תיגזר רק לאחר קבלת הכסף בפועל. לעובדים בשתי עבודות, ראוי להגיד ואף לציין, כי לרוב לא מתרחשות פעולות של תאום מס ומכאן למעשה נגזר ההחזר. במידה והועסקתם ביותר ממקום עבודה אחד ולא ביצעתם תיאום מס, צפו לניכוי מס מקסימאלי של עד 50 אחוז ומכאן נגזר למעשה ההחזר העתידי. חשוב לציין כי גם בעת ביצוע תאום המס, ייתכן ותתקלו בטעויות ולכן, גם כאן ראוי לבצע בדיקה מחודשת באמצעות איש מקצוע על מנת שלא לפספס החזר כזה או אחר.


בסיום דבר, רבות האפשרויות להגשה או בדיקת החזרי המס שלכם. ראוי לציין כי אנשי מקצוע בתחום החזרי המס יועילו עמכם ויקצרו את היגיעה בדרך להשגת הדרישה המיוחלת. אז בדרך למס הכנסה, עוצרים אצלנו. אנשי המקצוע שלנו ישמחו לספק לכם את מיטב השירות ולזכות אתכם בהחזרי מס באמצעות הדרך הקלה והיעילה ביותר. השאירו את פרטיכם האישיים ואחד מאיתנו ישמח לעזור.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>

אולי יעניין אותך גם: