שיתוף

נקודות זיכוי להורים לילדים עם לקויות למידה והתפתחויות

פרמטר נוסף של מקבלי נקודות זיכוי, בא לידי ביטוי גם בנישה של ילדים הסובלים מבעיות של הפרעות קשב וריכוז, הפרעות למידה או כל הקשור בכך. גם כאן למעשה מסייעת המדינה להורים עם בעיות שכאלה ולוקחת בחשבון כי יש לא מעט עלויות טיפול בגינן. מכאן למעשה נגזרת הקלה בתשלום המס והיא באה לידי ביטוי בנקודת זיכוי הניתנת בפועל. על מנת לקבל את הזכאות לנקודות זיכוי בגין ילד עם לקות יש לקיים שני תנאים מצטרים: הראשון, דרוש אישור וועדת השמה לזכאות חינוך מיוחד ובמקביל לוודא כי הילד מקבל תנאי חינוך שאינם רגילים ביחס לבית ספר רגיל. בנוסף דרוש אישור מרופא אשר יאבחן בוודאות כי הילד אכן סובל מלקויות כאלה ואחרות. שווי ההטבה הינה כשתי נקודות זיכוי בשנה, שהם 5,232 ₪. ניתן לדרוש את הזכאות עד 6 שנים אחורה.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>

קריטריונים ללקויות למידה- נקודות זיכוי
למעשה, לאחר בדיקה מקיפה ולאחר היוודע כי הילד אכן סובל מקשיים נוירולוגים המשבשים את חייו ואת חיי הסובבים אותו, נכנס לתוקף חוק נקודות הזיכוי ומזכה כדלקמן: על ההורים להמציא אישורים של וועדות השמה, אישור על לימוד בכיתה מיוחדת, טופס 127 אשר הוזן על ידי נוירולוג מוסמך. עם כל המסמכים הללו, יש לגשת אל פקיד השומה וכך למעשה לממש הטבה של 2 נקודות זיכוי בפועל. מיותר לציין כי אם גובה הכנסתו של ההורה גבוהה מהרגיל, שהרי בקשה עדכנית ומהירה, תקל על התהליך ותקנה לו את ההקלה לה הוא מייחל.


חשוב לציין כי את הבקשה יש להגיש באופן שנתי, ביחס להגשות כאלה ואחרות המתרחשות בסיומה של שנת המס. כך גם לגבי הבאת המסמכים הרלוונטיים, בכל שנה, יתבקש להמציא מסמכים בהתאם על מנת לממש את הזכות הקבועה על פי חוק מס ההכנסה. במידה ומעולם לא הוגשו דוחות, שהרי ניתן להגיש את כל המסמכים הרצויים והמדוברים במאמר זה ולזכות באמצעות חישוב רטרואקטיבי. בסיכומם של דברים, חשוב לציין כי גם הורה עם ילד נטול יכולת, יהיה רשאי להקל על עצמו בתשלומי המס. הקלה זו תבוא לידי ביטוי בנקודת זיכוי אחת כמדי שנה או החזר של עד 3 אחוזים מעלות התשלום למוסד בו לומד הנ"ל.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>


קראו עוד על נקודות זיכוי והחזר מס להורים לילדים עם לקויות