שיתוף

כל עובד בישראל משלם מיסים באופן קבוע, בין אם הוא עובד שכיר ובין אם הוא בעל עסק עצמאי. רבים מהעובדים גם מגלים שמגיע להם החזר מס משלל סיבות, בין אם משום שלא קיבלו נקודות זכות לאחר שהשלימו לימודים אקדמיים או בעקבות הלידה, ובין אם משום שהחליפו מקומות עבודה ושילמו מדי שנה הרבה יותר מהמס הקבוע בחוק. אחת הסיבות המרכזיות לקבלת החזר מס היא דווקא אחרת, ועובדים רבים כלל אינם מודעים לה: הורים לילדים בחינוך המיוחד זכאיים ל-2 נקודות זיכוי, ומי שלא ניצל את הזכות הזו – זכאי להחזר מס משמעותי מאוד.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>

כדאי להכיר: סעיף 45 לפקודת מס הכנסה
הורים שאחד מילדיהם (לפחות) לומד במסגרת החינוך המיוחד, הם אלה שזכאיים לשתי נקודות זיכוי עבור כל ילד. הזכאות הזו נקבעה בסעיף 45 בפקודת מס הכנסה, והיא מתייחסת להורים שילדיהם סובלים ממגוון רחב של בעיות, לרבות לקויות למידה (ADD או ADHD) או ילדים עם אחוזי נכות. למרבה הצער, הורים רבים בישראל אינם מודעים לזכויות שלהם, ובפועל הם משלמים מיסים בשיעורים גבוהים הרבה יותר. כך הם משלמים עשרות אלפי שקלים לאורך השנים – והגיע הזמן לדרוש ולקבל את הכסף הזה בחזרה.

איך מקבלים את החזר המס?
החזרי מס להורים לילדים בחינוך המיוחד מחייבים עמידה של הילד מול ועדת השמה של משרד החינוך. הוועדה הזו היא שמאשרת את זכאות הילדים ללימודים במסגרת החינוך המיוחד. חשוב לזכור שאין חובה להציג אישור על לימודים בפועל במסגרת החינוך המיוחד, אלא באישור של ועדת ההשמה בלבד. בנוסף, ביטוח לאומי יכול אף הוא להמציא אישור על נכות הילד או הילדה, ועל הזכאות שלו (או שלה) לקבל קצבת נכות. אישורים אלה נדרשים כדי להבטיח להורים החזר מס על תשלומי המיסים שבוצעו במהלך שש השנים האחרונות ובנוסף נדרש טופס בקשת זיכוי ממס בגין קרוב נטול יכולת (טופס 116א'). לאחר הגשת כל המסמכים והטפסים יכולים ההורים לקבל החזר מס ולגלות שמגיעים להם אלפי שקלים – ואף סכומים גבוהים הרבה יותר.

החזר מס – לבד או עם גורם מקצועי?
הורים לילדים בחינוך המיוחד יכולים לקבל החזר מס בסכום משמעותי מאוד, אבל רבים אינם עושים זאת. חלק מהורים אינם מודעים לזכות המוענקת להם על פי חוק, ורבים אחרים חוששים מפני תהליך בירוקרטי ארוך ומייגע. אלא שיש גם חלופה אחרת, פשוטה ויעילה יותר. גורם מקצועי, זה שמכיר היטב את סעיפי החוק ויודע מה נדרש כדי למצות את מלוא זכויות העובד, הוא זה שיכול להקל על התהליך ולקצר אותו משמעותית. הגורם המקצועי יסייע בהגשת הבקשה, באיסוף הניירת הנדרשת ובניהול מדויק של התהליך – בלי טעויות וללא עיכובים מיותרים. כך, גם אם נדמה לכם שהבירוקרטיה תצליח להתיש אתכם, אתם לא באמת חייבים להתמודד מולה לבד. גורם מקצועי יוריד את הנטל הזה מעליכם, ויקדם אתכם אל המטרה: החזר מס גדול במיוחד.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>