שיתוף

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על שלוש הסיבות הנפוצות שבגינן מגיע החזר מס להורים:

  1. נקודות זיכוי להורים משלמי מזונות
  2. נקודות זיכוי להורים לילדים עם לקויות למידה ו/או התפתחותיות
  3. נקודות זיכוי להורים לילדים עד גיל 7

נקודות זיכוי להורים משלמי מזונות
אם מדברים על סיבות נפוצות לקבלת נקודות זיכוי, שהרי יהיה נכון ביותר לשוחח על מוסד הגירושין בישראל. האם הורים המשלמים מזונות יהיו זכאים להחזר כזה או אחר? מה באשר לבעיות ולקויות למידה? לצורך העניין, ראוי לציין כי גם הורה המנהל הורות משותפת ומאידך איננו מתגורר עם ההורה שני, המשלם את מזונות ילדיו על פי הסכם הגירושין ומתוקף הסכם ועלויות אלו החלות עליו, יוכל לזכות בנקודת זיכוי שנתית ממס ההכנסה. למעשה, הדברים יתרחשו עד הגיעם של הילדים ליום בו לא יחויב אותו הורה להעביר עלויות כאלה ואחרות בעבורם.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר לבדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>

האם נישואים שניים מבטלים את הזכאות לנקודת זיכוי?
אז נכון כי בן הזוג המפריש מזונות, מצא את מזלו והתחתן בשנית. האם זה מונע ממנו להמשיך ולממש את הטבת נקודות הזכות אשר עמדו לרשותו בעבר? מסתבר שלא. נקודות הזיכוי נגזרות עקב המשכיות התשלום לבת זוגו לשעבר ומכאן ההטבה ממשיכה להתקיים בפועל. גם במצבים בהם חי אחד מבני הזוג בנפרד אך מקיים משמורת משותפת, יקבל אותו בן הזוג את חלקו על פי שיתוף הכלכלה והתמיכה בילדים. בסיכום דבר, גרוש אשר משלם מזונות וירצה לממש את זכותו על פי חוק, יצטרך להמציא אסמכתאות בגין תשלום בפועל ופסק דין אשר ישמש סימוכין לדרישתו בפועל- נקודות זיכוי נוכח תשלום המזונות.

הורים לילדים עד גיל 6? ייתכן ומגיע לכם החזר נוסף
הורים רבים לא מודעים לכך שמיד עם היוולד תינוק (או תינוקת) הם זכאים לנקודת זיכוי רטרואקטיבית מתחילת אותה שנה. לדוגמה, אם התינוק נולד באוקטובר, מגיעה נקודת זיכוי רטרואקטיבית מתחילת אותה שנה. רבים לא יודעים זאת ולא מעדכנים את הנהלת חשבונות במקום העבודה. לכן, אם נולדו לכם ילדים בחודשים יוני-דצמבר קיימת סבירות גבוהה שלא ניצלתם את נקודת הזיכוי שהגיעה לכם באותה שנה. למעשה, מדובר ב1.5 נקודות זיכוי שהם כ-,4000 ₪ עבור שנה בודדת וזאת למשך 5 שנים. במהלך השנים השתנה ההגדרה בחוק מבחינת כמה נקודות זיכוי מגיעות להורה, כאשר מדי שנה העלו את מספר נקודות הזיכוי. ניתן לדרוש החזרי מס עד 6 שנים רטרואקטיבית, כך שגם אם ילדיכם כיום מעל גיל 6, עדיין ניתן לבדוק אם קיבלתם את נקודות הזיכוי במידה וכיום הילדים בני 11 ומטה.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר לבדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>