שיתוף

הלוואה "לכל מטרה" לבעלי נכסים – למי זה טוב?

רבים לא יודעים זאת, אך ניתן לקבל הלוואות אטרקטיביות כנגד נכס, ממש כמו משכנתא.

הלוואות אלו יכולות לשמש לשיפוץ, רכישת נכס נוסף, ארגון מחדש של הלוואות קיימות ועוד.

המיוחד בהלוואה לכל מטרה כנגד נכס היא שניתן לפרוס את ההלוואה עד 30 שנה, בדיוק כמו במשכנתא רגילה, והרביות יהיו לרוב הרבה יותר זולות מהלוואות רגילות שלרוב ניתנות עד 7 שנים בלבד ובריבית גבוהה. מעבר לכך, הלוואה כנגד הנכס מאפשרת לקיחת סכומים גבוהים שלרוב הבנק לא היה מאפשר לקחת במסגרת הלוואות רגילות.

הזכאות "להלוואה הסודית" לבעלי נכסים

רבים אינם מודעים לכך שבנק ישראל מאפשר לבעלי נכסים לקחת הלוואה לכל מטרה כנגד 50% משווי הנכס בניכוי הלוואות קיימות. לדוגמה, אם שווי הנכס 2 מיליון ₪, וסך יתרת המשכנתא הינה 800 אלף ₪, הרי ששווי מחצית הנכס הינו 1 מיליון, מה שמותיר 200 אלף ₪ פנויים ללקיחת הלוואה לכל מטרה כמעט בתנאי משכנתא.

אם יתרת המשכנתא במקרה הנ"ל הייתה מעל מיליון ₪, אזי לא היה ניתן לקבל הלוואה זו כי לא נותר מרווח. במילים אחרות, ככל שיתרת המשכנתא נמוכה, כך ניתן לקחת הלוואה לכל מטרה גדולה יותר עד לגובה 50% משווי הנכס, בכפוף להערכת שמאי.

אז למי כדאי לנצל הזדמנות זו?

כאמור, ניתן לקחת הלוואה זו לכל מטרה כולל שיפוץ, רכישת רכב ומחזור הלוואות קיימות. בראש ובראשונה, ההקלה של בנק ישראל מאפשרת להמוני ישראלים שיש להם הלוואות חונקות מהבנק וכרטיסי אשראי לבצע מחזור של ההלוואות, לסגור אותן ולהפחית את ההחזר החודש באלפי שקלים.

לדוגמה

זוג שיש שסך ההלוואות שלהם הינו כ-200 אלף ₪ ונותרו להם עוד 4 שנים מחזירים מדי חודש כ-5,000 ₪. ניתן בקלות ליטול סכום זה כנגד הנכס בפריסה ל-8 שנים, לסגור את ההלוואות הקיימות, ולהישאר עם הלוואה אחת בהחזר חודשי של כ- 2,500 ₪. כלומר חתכנו בחצי (!) את ההחזר החודשי, ואפשרנו לזוג מרווח "נשימה" שכל אחד ואחת ישמח לייצר בתזרים החודשי שלו. כמובן שגם כאן רצוי להתייעץ עם יועץ משכנתא בלתי תלוי ולא לפעול ישירות מול הבנק, על מנת למקסם את החיסכון.