שיתוף

חולים? אולי מגיע לכם זכויות, הקלות והטבות כלכליות מהמדינה

לא רבים יודעים, אבל כשמדינת ישראל הוקמה, היה על ראשיה של המדינה הצעירה להחליט במי הם תומכים – בגוש האמריקאי הקפיטליסטי, או בגוש הסובייטי הסוציאליסטי הקומוניסטי. הדעות של מנהיגי המדינה השונים היו חלוקות, אך כמו שניתן לראות כיום – בסופו של דבר בחרנו בארצות הברית והקפיטליזם. אבל הוויכוח בין הקפיטליזם לבין סוציאליזם לא נשאר בשנות החמישים.

מה הקשר בין סוציאליזם לזכויות רפואיות?

אחת התוצאות של חילוקי הדעות הללו, היא שכיום מדינת ישראל היא מדינה קפיטליסטית, שיש לה גם מדיניות רווחה סוציאליסטית לא מבוטלת. אבל למה כל זה מעניין אתכם? הרי אתם בכלל רוצים לדעת על הזכויות שלכם כחולים.

ובכן, הזכויות הללו מוגדרות כמגיעות לכם על פי חוק הודות לשורשים הסוציאליסטים הללו. בטקסט הזה תוכלו לקרוא מה הן הזכויות, ההקלות וההטבות שמגיעות לכם מהמדינה בשל המחלה שלכם.

מרוויחים – עושים הכל כדי להחזיר לך כסף

בחברת 'מרוויחים' מאמינים שמיצוי הזכויות שלכם כאזרחים הוא חובה, ולא חסד. החברה עוסקת בתחום החזרי המס, מיצוי זכויות רפואיות, שיפור תנאי ביטוח וייעוץ משכנתאות כבר קרוב לעשר שנים. חברת 'מרוויחים' הוקמה בשנת 2013 על ידי שני חברי ילדות מראשון לציון – אמיר וקסלר ושחר צרפתי – ששמו להם למטרה לעזור לאנשים לקבל את הכסף שמגיע להם ממדינת ישראל.

החברה התחילה בבתים הפרטיים של אמיר ושחר, כך שהם יודעים טוב מאוד איך זה מרגיש שכסף הוא עניין משמעותי – וכל שקל חשוב. לכן עד היום, עובדי החברה מוכשרים על בסיס ההנחה שהכסף של הלקוחות הוא חשוב, אסור לוותר על שום שקל שמגיע להם ושצריך לעשות הכל כדי להחזיר ללקוחות את הכסף שמגיע להם בחוק.

מהן הזכויות של חולים מול ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא דוגמא מצוינת להיבט סוציאליסטי של מדינת ישראל. הביטוח הלאומי נועד להקנות "רשת ביטחון" לימים קשים לכל אזרח במדינת ישראל – בלי קשר לרמת ההכנסה שלו. כתוצאה מכך, החוק במדינת ישראל מגדיר זכויות רבות לחולים במחלות שונות כמו קרוהן, סרטן ועוד.

חלק מהזכויות הללו הן למעשה כסף שהמדינה מתחייבת להעניק לחולים במחלות השונות, או מוותרת על גבייה שלו מהחולים. במידה ולא קיבלתם את הכספים שמגיעים לכם בזמן, או שגבו מכם כסף בשעה שלא הייתם צריכים לשלם – מדינת ישראל מתחייבת גם להחזיר את הכסף. כל מה שצריך לעשות הוא להגיש בקשה להחזר מס. חברת 'מרוויחים' מתמחה בהחזרי מס מביטוח לאומי.

סיוע מהמדינה לחולים – איך משיגים?

זכות נוספת שהמדינה מעניקה לחולים דרך ביטוח לאומי הוא סיוע. חולים רבים מגיעים למצב שהמחלה שלהם פוגעת בתפקוד העצמאי שלהם בחיי השגרה, ושהם נזקקים לסיוע של מטפל או מטפלת. סיוע מהמדינה בתחום זה מגיע בדמות תשלום ייעודי המועבר על ידי ביטוח לאומי.

במידה ולא מיציתם את הזכות הזו – ייתכן שמגיע לכם החזר מהמדינה. סיוע מהמדינה היא חובה הקבועה בחוק, ולכן היא נחשבת כזכות. אם אתם חושבים שקיפחו את זכות לקבל סיוע מהמדינה בשל המחלה שלכם או של מישהו שקרוב אליכם – אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לייעוץ בנושא.

מיצוי זכויות רפואיות עם חברה מקצועית

כפי שאמרנו, חוק הביטוח הלאומי מגדיר לחולים זכויות רפואיות רבות. לעיתים בשל הריבוי הגדול של הזכויות הללו, ובשל השפה המשפטית והמסובכת של החוק – לא כל חולה מצליח להגיע למיצוי מלא הזכויות הרפואיות שלו. מאחר ומדובר לעיתים בזכויות רפואיות ששוות אלפי שקלים בכל חודש – אנחנו ממליצים לכם לפנות למיצוי זכויות רפואיות עם חברה מקצועית כמו 'מרוויחים'.

לסיכום, ישנם חולים רבים שיש להם מחלות כרוניות שהחוק מקנה להם זכויות רפואיות שונות, הטבות כלכליות והקלות מס – ואינם מודעים לכלל הזכויות שלהם. כדי להגיע למיצוי מלא של הזכויות הללו, כדאי לפנות לחברה מקצועית כמו 'מרוויחים'. בחברת 'מרוויחים' עובדים רק בשבילכם, ובשביל שתקבלו את הסכום המקסימלי שמגיע לכם.