שיתוף

החזר מס – לבד או עם גורם מקצוע?
על פי ההערכות, אלפי ישראלים זכאים מדי שנה להחזר מס שעומד על סך כ-8,000 שקלים בממוצע. אין ספק שמדובר בסכום מכובד מאוד, כזה שיכול לעזור בכיסוי המינוס או במימון חופשה מפנקת. אלא שעובדים רבים לא מודעים לזכויות שלהם, או שהם חוששים להיכנס לתהליך בירוקרטי שאין להם מושג איך יסיימו אותו. אז למי בכלל מגיע החזר מס, והאם עדיף לעשות את זה לבד או להיעזר בגורם מקצועי?

מי זכאי לקבלת החזר מס?
כעובדים שכירים אנחנו משלמים מסים בלי לחשוב עליהם פעמיים. החישוב הזה מתבצע אוטומטית, ואל חשבון הבנק מגיע שכר נטו, לאחר כל ההורדות הנדרשות על פי החוק. אלא שלאורך השנים אנחנו עוברים לא מעט שינויים, והם אלה שעשויים להבטיח לנו הטבות מס שונות. אקדמאיים, הורים חדשים ואפילו זוגות שהתגרשו או עברו לגור ביישובים שהמגורים בהם מזכים בהטבות – כולם אמורים לשלם קצת פחות. הבעיה היא שבלי לדעת מה מגיע לכם ואילו מסמכים נדרשים כדי להוכיח את זה, תתקשו לקבל החזר מס ולמצות את הזכויות שלכם. גורם מקצועי יידע לכוון אתכם טוב יותר, להסביר אילו אסמכתאות נדרשות וגם להעריך מראש האם אתם אמורים לקבל החזר מס – ובאיזה סכום מדובר.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>

למה לעבוד קשה?
יש עוד המון סיבות טובות לקבל החזר מס, וגם מי שהחליף מקומות עבודה או חתם בלשכת האבטלה מתישהו במהלך שש השנים האחרונות עשוי להיות זכאי להחזר. אלא שלרובנו אין זמן ואם נודה באמת, אין לנו גם המון סבלנות. הצורך באיתור תלושי שכר, אישורים ואסמכתאות, הוא זה שמוביל לדחיינות או להחלטה שאולי המאמץ לא באמת שווה את זה. גורם מקצועי, לעומת זאת, עושה את העבודה הזו במקומכם. כך הוא יכול לחסוך לכם שעות ואף ימים ארוכים של עבודה ומאמצים, ובזמן שאתם ממשיכים בשגרה יש מישהו שדואג להחזיר לכם את הכסף שמגיע לכם. זהו ללא ספק יתרון ענק.

למה להתפשר על חלק מהזכויות?
יכול להיות שדיווחתם על התרחבות המשפחה, אבל העדכון הזה הגיע מאוחר מדי, אחרי ששילמתם לא מעט מיסים. יכול גם להיות שבמקביל החלפתם מקום עבודה אבל מעולם לא טרחתם לבדוק אם מגיע לכם החזר מס בעקבות השינוי הזה. ההתמקדות בהטבות מסוימות ולא באחרות עשויה להתברר כהחלטה יקרה מאוד, ואין סיבה להתפשר על החזר חלקי בלבד, כשאתם יכולים (וזכאיים) לקבל הרבה יותר. גורם מקצועי יודע לשאול את כל השאלות הנכונות, לכוון אתכם לכל המסמכים הדרושים ולהוביל אתכם אל היעד בדרך פשוטה ויעילה יותר, עם מינימום כאבי ראש.

התחלתם ולכן תסיימו
הקושי המרכזי בהגשת בקשה לקבלת החזר מס, הוא הקושי הבירוקרטי. למרבה הצער יש לא מעט עובדים שמבינים שהם זכאיים לקבלת החזר מס. הם ניגשים לתהליך, מגישים את הבקשה ומגלים שחסרים להם כמה אישורים כשהם מתבקשים להשלים את עבודת הניירת. כך הם נוטים לזנוח את התהליך. במקרים רבים אחרים, הטעויות הללו עולות להם ביוקר – כשהם מגלים שהומצא להם חוב חדש למס הכנסה. תהליך העבודה מול גורם מקצועי הוא פשוט הרבה יותר. בלי להשקיע את האנרגיות ובלי לחשוש מהטעויות היקרות הללו, יש מישהו שמנהל את התהליך בצורה טובה הרבה יותר, ולכם נשארת רק משימה אחת: לחכות לכסף שייכנס ישירות לחשבון הבנק שלכם, ולתכנן מה תעשו איתו.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>