שיתוף

כל מה שרצית לדעת על החזר מס

מתי בעצם נוצרת זכאות להחזר מס? לאחרונה אנו עדים לפרסומים רבים בנוגע לזכאות להחזר מס, במיוחד עקב הקורונה. הרשת מלאה בפרסומים וגם שיחות מפה לאוזן מגבירות את המודעות להחזר מס. כך שאם בעבר שכירים רבים היו חוששים לדרוש את החזר המס המגיע להם, לאחרונה רבים אוזרים אומץ ומשנסים מותניים לדרישת החזר מס הכנסה כזה או אחר. בפתרונות הקיימים כיום, כאשר עורכים בדיקה פשוטה, מגלים כי לא מעט אנשים זכאים להחזר מס משמעותי בגובה אלפי שקלים ואף מעלה מכך. האם יש לאן לשאוף? מסתבר שכן.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>

זכאות להחזר מס
אז מי רשאי לדרוש ואף לקבל החזר מס? על פי החוק,שכירים או גמלאים שאינם חייבים בהגשת דוח למס הכנסה יוכלו לבקש החזר מס. במקרה של זוג נשוי, מתחשבים בהכנסות של שני בני הזוג. התנאי הבסיסי הוא שמגישים החזר מס רק עבור שכירים או שנים שבהם מגיש הדו"ח היה שכיר. כך שבמקרה של זוג נשוי, כאשר אחד מבני הזוג עצמאי והשני שכיר, הרי לא יהיה ניתן להגיש דרישת החזר וזאת משום שבן הזוג העצמאי כבר מגיש דוחות על הכנסותיו ושל בן/בת הזוג. תנאי בסיסי נוסף לקבלת החזר הוא ששולם מס. כלומר, לא יהיה החזר מס למי שלא שילם מס (כי אין מה להחזיר).
ישנן לא מעט סיבות המסבירות את הסיבה להחזרי מס, אשר יכול להתרחש בעת החלפת מקום עבודה, בעת קבלת דמי אבטלה, במקרים בהם החלטתן להאריך את חופשת הלידה וכד'. מצבים של תשלומי מזונות, לימודים מיוחדים ואפילו הפסדים בשוק ההון, אף הם יהיו כחלק ותנאי כזה או אחר לדרישת החזר פוטנציאלי.

החזרי מס רטרואקטיבי
ניתן לדרוש החזרי מס עד שש שנים אחורה, כאשר מדברים על שכירים. התהליך לרוב כולל שיחת טלפון ראשונית לבירור רלוונטיות, פתיחת תיק, חישוב גובה ההחזר הצפוי והגשת הדו"חות למס הכנסה במידה ויש החזר. חשוב לציין שהתהליך אמנם פשוט אך דורש סבלנות, כי הרי ידוע שהתנהלות אל מול משרדי הממשלה לא תמיד קלה ולכן היא עלולה להיערך זמן רב ואף להתארך למספר חודשים. לצערנו, בגלל כל הסיבות הללו, מוותרים הזכאים על בחינת זכותם ואינם מגישים על מנת לדרוש את המגיע להם על פי חוק. כאן למעשה תופסת תאוצה והבנה כי יש לא מעט גורמי מקצוע אשר מתמחים בתחום ויכולים לקצר את התהליך באופן בלתי רגיל.

ללכת על בטוח- בדיקת החזרי מס מקצועית
יתרונם של נותני שירות אלו, באים לידי ביטוי בחסכון זמן יקר וביכולת לבדוק טפסים ואישורים רלוונטיים, הגשה לאנשים המתאימים בלבד ושאיפה לקבל את ההחזר הגדול ביותר. חשוב לציין, כי עצם השימוש באנשי מקצוע, מונע מכם את החששות שייתכן ואולי אתם חייבים למס הכנסה סכום כזה או אחר. שהרי במצב שאתם הופכים החייבים, איש המקצוע ממילא לא יגיש את הטפסים ויחסוך מכם את הבהלה ואת הסיטואציה.

רוצה לבדוק אם מגיע לך החזר מס? למעבר בדיקה חינמית ב-WhatsApp תוך 90 שניות >>